عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

استقرار 40 کارشناس حوزوی برای پاسخگویی به سوالات دینی مردم

حجت الاسلام والمسلمین آقاشریفیان گفت: در این مرکز 40 کارشناس حوزوی به منظور پاسخ دادن به سوالات دینی مردم اصفهان مستقر شدند.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین آقاشریفیان در این ارتباط اظهار داشت: هم اکنون این واحد 16 کرسی پاسخگویی و 25 نفر پاسخگو در هفت گروه کلام و اعتقادات، اخلاق و تربیت، تاریخ اسلام، علوم قرآن، حدیث، فقه و احکام  و مشاوره دارد.

وی با بیان اینکه پاسخگویی به سوالات و ابهامات ذهنی مردم به روش های مختلفی انجام می گیرد، ادامه داد: این اقدام به صورت تلفنی، مکتوب، از طریق شبکه ها و فضای مجازی، حضور در شبکه های اجتماعی و چهره به چهره انجام می گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین آقاشریفیان بیان داشت: از ابتدای 1389 تا آبان ماه امسال در بخش تلفنی قریب به 215 هزار سؤال و در بخش مکتوب به بیش از 24 هزار پرسش پاسخ داده شده است.

مسئول مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی شعبه اصفهان در خصوص سامانه تلفنی این مرکز بیان داشت: مردم در سراسر ایران و همچنین خارج از ایران با تماس به سامانه تلفنی 096400 می توانند سوالات خود را از کارشناسان مربوطه سوال نمایند و به صورت هم زمان (آنلاین) پاسخ دریافت کنند و این در حالی است که کارشناس پاسخ دهنده می تواند از شعبه قم یا اصفهان باشد.

وی با بیان اینکه در سامانه تلفنی هیچ محدودیت و مرزی وجود ندارد و  مردم از هر کجای ایران می توانند از ساعت 8 صبح تا 8 شب با این سامانه تماس بگیرند و هم زمان پاسخ دریافت کنند، اعلام کرد: ساعات فعالیت این واحد در دو شیفت صبح و عصر بوده و روزانه 8 ساعت پاسخ‌گوی حدود 800 سؤال است.

حجت الاسلام و المسلمین آقاشریفیان در ارتباط با پاسخگویی مکتوب گفت: همشهریان می توانند از طریق نامه سؤالات خود را مطرح و پاسخ آن را بطور مکتوب دریافت نمایند.

وی اعلام کرد: بخش کتبی، از سابقه بیش از ده سال پاسخگویی کارشناسان دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان و آرشیو قریب به 20 هزار پرسش و پاسخ مدون، برخوردار است.

مسئول مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی شعبه اصفهان بیان داشت: هم اینک این واحد پاسخگویی مرکز دارای 4 کارشناس است که به طور متوسط، روزانه 6 ساعت مشغول به پاسخگویی به سؤالات و نامه های رسیده می باشند.

وی به پاسخگویی اینترنتی در این مرکز اشاره کرد و گفت: با توجه به تنوع عرصه‌های اینترنت، پاسخگویی در دو بخش آنلاین و آفلاین صورت می‌گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین آقا شریفیان بیان داشت: در بخش آنلاین به روش‌های نوشتاری و صوتی در محیط ‌های چت و اتاق‌های گفتگو (Paltalk)  به نام” اندیشه دینی” و وبلاگ مرکز به نام “تالار گفتگوی اندیشه دینی” و در بخش آفلاین از طریق صفحه اختصاصی مرکز ملی در سایت مرسلات دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان (www.morsalat.ir) و حضور در جوامع مجازی و انجمن‌های گفتگوی آزاد به سؤالات و شبهات مراجعان توسط 11 کارشناس پاسخ داده می‌شود.

وی اظهار داشت: پاسخگویی چهره به چهره و حضور در برنامه‌های خاص، نمایشگاه های قرآن و مکان های ویژه مانند گلستان شهدا، مدرسه چهارباغ و میدان امام(ره) است. 
حجت الاسلام و المسلمین آقا شریفیان با اشاره به اینکه از سال 83 تاکنون پاسخ به سوالات دینی مردم یکی از فعالیت های عمده دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان است، خاطرنشان کرد: این در صورتی است که از سال 89 به شکل رسمی مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی شعبه اصفهان افتتاح شد و کارشناسان مستقر شدند.

وی اظهار داشت: کارشناسان حاضر در این مرکز برای پاسخگویی به سوالات مردم طبق شرایط ویژه ای مشغول به کار هستند و علاوه بر آشنایی کامل به علوم اسلامی و تحصیلات حوزوی دارای تخصص ویژه در حوزه دانش کلام یا مشاوره یا تفسیر و غیره نیز هستند، به همین دلیل علی رغم نیاز به تعداد بیشتر کارشناسان برای این منظور اما محدودیت نیز داریم.

وی اعلام کرد: تمام کارشناسان به حتم متخصص حوزوی هستند و برخی هم به غیر از تخصص حوزوی دکتری مشاوره یا تفسیر یا فقه و… هستند.

مسئول مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی نمایندگی اصفهان با اظهار اینکه کارشناسان طبق سطح سواد مخاطب پاسخ می‌دهند، اضافه کرد: پاسخگویی به سوالات مردم در اسرع وقت انجام می گیرد و تلاش می شود در همان تماس تلفنی پاسخ و مشاوره داده شود اما در صورت نیاز فرد را به یک متخصص یا مشاوره ارجاع می دهند.

وی گفت: پاسخگویی به سوالات مردم به صورت رایگان انجام می‌گیرد و هیچ هزینه ای دریافت نمی شود.

حجت الاسلام و المسلمین آقا شریفیان به ویژگی های مرکز ملی پاسخگویی به پرسش های دینی اشاره کرد و ادامه داد: ملی بودن شبکه ی پاسخگویی، استفاده از محققان حوزه و دانشگاه، تخصصی نمودن فرآیند پاسخگویی و بهره برداری از امکانات فناوری و دقت در ارائه ی پاسخ و اعمال نظارت های لازم از جمله این ویژگی ها است.

وی رایگان بودن، تنوع در ارائه خدمات، تلفنی، مکتوب، مجازی و چهره به چهره را از دیگر ویژگی این مرکز عنوان کرد و افزود: ایجاد روم پاسخگویی در فضای پالتاک (paltalk) به نام اندیشه دینی با بیش از 35 کاربر دائم و 50 کاربر متغیر یکی دیگر از ویژگی های مرکز است.

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاه های ارسال شده پس از تایید منتشر خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *