به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، در این جلسه علی محزونیه دانشجوی دکتری فلسفه اسلامی دانشگاه اصفهانابتدا به ذکر برخی نقاط قوت کتاب آقای حکیمی اشاره کرد همانند آشنایی با حیات علمی بسیاری از دانشمندان، نثر روان و توجه به ارزشهای اخلاق پرداخت و سپس به بررسی نقد روشی ایشان به فلسفه پرداخت.
محزونیه با اشاره به اینکه از نظر آقای حکیمی یکی از نقد های اساسی به فلسفه و عرفان آن است که کشف و شهود شخصی و غیر مطمئنی است به دو صورت نقضی و حلی به این اشکال پاسخ داد.
وی در رابطه با پاسخ نقضی گفت: خود ایشان در این کتاب به ذکر کشف استاد خود شیخ مجتبی قزوینی پرداخته است پاسخ حلی: هر چند کشف شهود شخصی است. اما عرفا و فلاسفه معیارهایی را برای تشخیص کشف درست از نادرست ارائه و به تبیین آن پرداخته اند.
اشکال دیگر آقای حکیمی آن است که فلاسفه معتقدند به حقیقت اشیاء نمی توان رسید. اما از سوی دیگر خودشان وظیفه فلسفه را شناخت حقیقت اشیاء دانسته اند و این دو با هم قابل جمع نیست. آقای محزونیه در ادامه تلاش کرد به این اشکال پاسخ دهد که از آن جمله می توان به ذکر این مورد بسنده کرد که وظیفه فلسفه صرفاً و به این مسأله محدود نمی شود. البته فلسفه تبیین عقلانی و قابل فهم ازاین مسأله ارائه کرده اما همانطور که ملاصدرا معتقد است وظیفه رسیدن به حقیقت اشیاء را به عهده عرفان گذاشته است.