عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

تعامل و هم افزایی فعالیت های تبلیغی با تشکیل گروه های تبلیغی

مسئله تبلیغ، همواره یکی از مسایل اساسی در حیات اجتماعی بشر در اعصار مختلف بوده است و در ادیان الهی امر رساندن و ابلاغ پیام های الهی توسط پیامبران مورد توجه بوده و متناسب با شرایط جوامع بشری صورت می پذیرفته است.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان حجت الاسلام و المسلمین محمد جواد شفیعیان رییس اداره امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: با توجه به تغییرات سریع در جامعه و پدید آمدن شرایط جدید، لزوم بهره گیری حداکثری از ظرفیت های تبلیغی موجود، به خصوص ظرفیت های انسانی، ضرورت کارِگروهی و هم افزایی حاصل از آن را روشن می کند.

وی تصریح کرد: تشکیل گروه تبلیغی به معنای ایجاد فرهنگی است که در آن همکاری، تعامل و مشارکت ارزش پیدا می کند و اندیشه ها، برنامه ها، تصمیمات و فعالیت های تبلیغی نتیجه بهتری بدنبال خواهد داشت.

حجت الاسلام و المسلمین شفیعیان اظهار داشت: دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با درک ضرورت و حساسیت موضوع تبلیغ گروهی و نهادینه کردن گروه های تبلیغی اقدام به تدوین اصول و معیارهای تبلیغ گروهی نموده است.

وی یکی از سیاست های حاکم بر تبلیغ گروهی را افزایش نقش  و مشارکت سایر نهادها در فعالیت های فرهنگی و تبلیغی دانست و گفت: جریان سازی در راستای ترویج و توسعه آداب و سنن اسلامی با تبلیغ گروهی محقق خواهد شد.

رییس اداره امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان توانمند سازی مستمر و ارتقاء سطح آگاهی‌ گروه های تبلیغی در زمینه محتوایی، روشی و محیطی را در دستور کار تبلیغ گروهی دانست و افزود: در این حالت ایرادات احتمالی مبلغین در اعزام انفرادی شناسایی برای برطرف شدن آن اقدام خواهد شد.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود به تعریف «تبلیغ گروهی» پرداخت و گفت: هر گونه پیام رسانی اعم از چهره به چهره، مکتوب، مجازی، رسانه ای که توسط گروهی از مبلغان به صورت هماهنگ و با اهداف مشترک با یکدیگر تعامل دارند و از قوانین و مقررات خاصی تبعیت می نمایند، انجام شود.

حجت الاسلام و المسلمین شفیعیان تصریح کرد: گروه های تبلیغی در اداره امور مُبَلّغان دفتر تبلیغات اسلامی که وظیفه بررسی و رسیدگی به امور تبلیغی مبلغان را دارد تشکیل می شود.

وی به تقسیم بندی گروه های تبلیغی اشاره کرد و گفت: در یک تقسیم بندی گروه های به محیط محور، موضوع محور و روش محور تقسیم می شوند.

حجت الاسلام و المسلمین شفیعیان گروه محیط محور را توضیح داد و گفت: گروهی که محیطی خاص با ویژگی خاص را برای انجام فعالیت تبلیغی انتخاب کرده اند مانند فعالیت فرهنگی در مراکز بهداشتی درمانی، نظامی، آموزش و پرورش، یا منطقه و شهرستانی که به دلیلی خاص نیازمند تقویت فعالیت فرهنگی در آن هستیم.

وی در ادامه افزود: در گروه موضوع محور موضوع خاصی را مورد توجه قرار داده و اعضای گروه در آن زمینه دارای  مطالعات و آموزش های تخصصی هستند مانند رشته های مشاوره، خانواده، نقد فرق انحرافی و… .

رییس اداره امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان افزود: در گروه روش محور با روشی خاص به ترویج و تبلیغ فرهنگی پرداخته می شود، از جمله تبلیغ به روش وبلاگ نویسی، سایت های اینترنتی، تبلیغ مکتوب و… .

وی تصریح کرد: هر یک از گروه های ذکر شده می تواند به شیوه تخصصی در یک رشته خاص و یا عمومی جامع که شامل مبلغین در رشته های مختلف هستند به فعالیت های تبلیغی خود بپردازند.

حجت الاسلام و المسلمین شفیعیان برای تشکیل و ثبت گروه‌های تبلیغی عنوان کرد: مجوز فعالیت گروه‌های تبلیغی توسط اداره کل فرهنگی تبلیغی قم یا اصفهان صادر  می شود.

وی گفت: دفتر تبلیغات در قالب های  مختلف از گروه‌های تبلیغی حمایت لازم را انجام می دهد از جمله، صدور مجوز فعالیت گروه تبلیغی، صدور گواهی برای نهادهای مختلف، برگزاری دوره‌ها و نشست‌ها و کارگاه‌های آموزشی برای ارتقاء و دانش افزایی گروه.

رییس اداره امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان در بخش پایانی صحبت های خود اظهار داشت: ثبت و حمایت از  گروه های تبلیغی با توجه به آیین نامه تدوین شده در اداره امور مبلغان انجام می گیرد که این ایین نامه در بخش های مختلف دستورالعمل های مربوط به ثبت، حمایت، ارزیابی و دیگر امور مربوط به فعالیت های گروه های تبلیغی را شامل می شود.
 

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاه های ارسال شده پس از تایید منتشر خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *