عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

رصد كردن محيط تناسب مستقيمي با توفيق سازمانها براي حصول به اهدافشان دارد

نامگذاري روز روابط عمومي در تقويم شوراي فرهنگ عمومي كشور به پيشنهاد معاونت امور مطبوعاتي و اطلاع‌رساني وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، 27 ارديبهشت را به عنوان روز روابط عمومي تعيين كرد ....

نامگذاري روز روابط عمومي در تقويم شوراي فرهنگ عمومي كشور به پيشنهاد معاونت امور مطبوعاتي و اطلاع‌رساني وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، 27 ارديبهشت را به عنوان روز روابط عمومي تعيين كرد.

به گزارش روابط عمومي دفتر تبليغات اسلامي اصفهان، حجت‌الاسلام والمسلمين علي‌رضا فاتحي مدير اداره روابط عمومي دفتر اصفهان اظهار كرد: روابط عمومي‌ها در سازمانهاي مختلف از وظايف متعدد البته متنوعي برخور دارند. 

وي ادامه داد: مهمترين وظايف روابط عمومي‌ها در سه حوزه اطلاع‌رساني، ارتباطات، فرهنگي و انتشارات تعريف مي‌شود. فاتحي با اشاره به وظيفه اطلاع‌رساني روابط عمومي تصريح كرد: در اطلاع‌رساني انعكاس اهداف سياستها و فعاليتهاي سازمان به مخاطبان و رسانه‌ها و جمع‌بندي و تحليل نظرات مخاطبان از وظايف روابط عمومي است.

وي ادامه داد: در بخش ارتباطات روابط عمومي وظيفه اعلان مواضع رسمي سازمان، تعامل با رسانه‌ها و ارباب رجوع، مشاركت در برگزاري همايش‌ها، گردهمايي‌ها، جلسات پرسش و پاسخ و برپايي نمايشگاه‌ها را بر عهده دارد. فاتحي بيان كرد: در حوزه انتشارات تدوين كتب، جزوات، بيلان عملكرد و نشريات داخلي و برون سازماني و از همه مهمترين سنجش افكار و نظرسنجي، مدنظر متوليان روابط عمومي است.

مدير اداره روابط عمومي دفتر اصفهان ايجاد افكار مساعد و خلق گرايش‌هاي مطلوب در ميان گروههاي داخل و خارج سازمان، قالب‌گيري افكار و جهت دادن به آنها و تغيير نظرهاي نامساعد و عقيم گذاشتن عقايد و نظرهاي خصومت‌اميز را از مهمترين كاركردهاي روابط عمومي برشمرد. حجت‌الاسلام فاتحي بيان كرد: يكي از وظايف مستمر و اساسي روابط عمومي‌ها تحقيق و پژوهش است. تحقيق علمي اولين قدم در راه شناخت اشكالات، امكانات و درك خواسته‌ها و افكارعمومي است. براي درك اساسي و عملكرد علمي و اصولي و برنامه‌ريزي راهي به جز تحقيق و پژوهش وجود ندارد.

مدير اداره روابط عمومي با اشاره به مباحث آسيب‌شناسي در روابط عمومي سازمان‌هاي دولتي تأكيد كرد:برقراري ارتباط موفق، مديريت موفق را مي‌طلبد و مديريت موفق نيز در گرو ايجاد ارتباط موفق با عوامل درون و برون سازماني است.

حجت‌الاسلام فاتحي، روز مرگي و نداشتن نگاه راهبردي در پرداختن به امور روابط عمومي،  نبود شايسته‌سالاري در بحث مديريت روابط عمومي، نگرش جناحي و فردي در انتخاب مسئو ل روابط عمومي از سوي مدير، نبود شناخت مديران از توان و كارامدي روابط عمومي، انتظار تبليغاتي و نه اطلاع‌رساني از روابط عمومي توسط  مديران را از عواملي برشمرد كه منجر شده است تا روابط عمومي‌ها در بيشتر نهادهاي دولتي نتوانند آن طور كه بايد و شايد، عملكرد مناسب و خروجي قابل توجهي داشته باشند.

مدير اداره روابط عمومي دفتر اصفهان بيان كرد: مديريت استراتژيك و رشد آن مبتني بر ديدگاه خارج از سازمان و درك نقش و اهميت مولفه‌هاي محيطي است طبعا تاثير محيط در سازمانها هر روز بيشتر شده و بديهي است كه رصد كردن محيط تناسب مستقيمي با توفيق سازمانها و شركتها براي حصول به اهدافشان دارد.

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاه های ارسال شده پس از تایید منتشر خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *