عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

راهبردهاي روانشناختي تبليغ در دفتر تبليغات اسلامي اصفهان، بررسي شد

به همت معاونت فرهنگي-تبليغي دفتر تبليغات اسلامي اصفهان، جلسه دانش افزايي مبلغين خانواده، با حضور دكتر عبدالعظيم كريمي، برگزار شد ....

دكتر كريمي، در اين جلسه تمايز اساسي صنعت و تربيت را در تغيير و تاييد دانسته و افزود: در صنعت، ارتباط يكطرفه است و لذا در پي تغيير به سمت «آنچه مي­خواهيم» است؛ اما در تربيت ارتباط دو سويه و تعاملي است و لذا در پي تاييد به سمت آنچه بايد باشد، است. وي خاطرنشان كرد: نكته حائز اهميت اين است كه در تبليغ و تربيت، پيچيدن نسخه واحد براي همه مردم، با تفاوتهاي جنسي، سني، اعتقادي، رواني و… امري اشتباه است؛ در تبليغ دين تفاوتهاي فردي را بايد پذيرفت وبر مبناي آن برنامه ريزي كرد، زيرا تبليغ يك امر پويا است نه نسخه­اي واستاندارد .
اين استاد دانشگاه در ادامه اضافه كرد: تبليغ تعاملي پيچيده و چند جانبه است كه حداقل پنج عامل خواستگاه اجتماعي مبلغ، محتواي تبليغ، مخاطب، ابزار و طريق انتقال و موقعيت تبليغ را به عنوان عوامل فعال ماخله گر دارد كه براي بررسي اين عوامل بايد مخاطب شناسي، نياز شناسي، روش شناسي، موقعيت شناسي، زبان شناسي، زمان شناسي و پيامد شناسي در تبليغ دين مورد اهتمام جدي قرار گيرد.
دكتر عبدالعظيم كريمي افزود: بايد به منابع اصيل دين مراجعه دوباره كرد و مباني روانشناختي كه در سيره معصومين(عليهم السلام) مورد توجه بوده است، استخراج كرد و به عنوان مترقي­ترين نظريه هاي روانشناسي در عرصه تعليم و تربيت به جهان امروز عرضه كرد.
وي در پايان گفت: كلمات قالب هستند و قالب و معناي كلمات روح گوينده است، روح آرام به ديگران آرامش مي­دهد هرچند سخن نگويند و روح نا آرام، هرچه در وصف آرامش و طمانينه خطابه بخواند جز آزار گوش­ها، كاري از او بر نيايد، و لذا براي فيض بخشيدن به ديگران مي­بايستي به منبع فيض الهي متصل بود.

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاه های ارسال شده پس از تایید منتشر خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *