به همت معاونت فرهنگي-تبليغي دفتر تبليغات اسلامي اصفهان، نشست مشورتي و برنامهريزي تبليغي، با حضور دكتر عبدالعظيم كريمي، استاد شاخص تعليم و تربيت در دفتر تبليغات اسلامي اصفهان برگزار شد.
در ابتداي اين نشست حجت الاسلام والمسلمين محمد قطبي، معاون فرهنگي تبليغي دفتر اصفهان، به شرح پرسش پرداخته و گفت: در مديريت تبليغات ديني، دو بُعد « وجوه مشترك عرصه تبليغ» و «وجوه اختصاصي عرصه تبليغ»، راهبردهاي متفاوتي را به دنبال دارد. در بُعد «وجوه مشترك عرصه تبليغ» راهبرد رويه بخشي و در بُعد «وجوه اختصاصي عرصه تبليغ» راهبرد افزايش ابتكار عمل مبلغان را در پيش گرفتهايم كه هر كدام از اين راهبردها نيز الزامات خاص خود را به دنبال دارد. در راهبرد رويه بخشي الزامات تكليفي و الزامات منعي در قالب ضوابط، آيين نامهها و قواعد مداخلهاي عرصه تبليغ و در راهبرد افزايش ابتكار عمل مبلغان ديني، الزامات توان افزايي و توانمند سازي مبلغان در ابعاد شناختي، مهارتي، عاطفي، هيجاني و مديريتي را پيش بيني نمودهايم.
در ادامه اين نشست كه بيش از دو ساعت به طول انجاميد دكتر كريمي، ابعاد موضوع را مورد بررسي قرار داده و با توجّه به سيره اهل بيت(عليهمالسلام)، تجربيات كشورهاي پيشرفته در زمينه تعليم و تربيت و نيز با توجّه به تاريخ تعليم و تربيت در كشور ايران برخي جوانب موضوع را مورد بررسي و تبيين قرار داد.
در ابتداي اين نشست حجت الاسلام والمسلمين محمد قطبي، معاون فرهنگي تبليغي دفتر اصفهان، به شرح پرسش پرداخته و گفت: در مديريت تبليغات ديني، دو بُعد « وجوه مشترك عرصه تبليغ» و «وجوه اختصاصي عرصه تبليغ»، راهبردهاي متفاوتي را به دنبال دارد. در بُعد «وجوه مشترك عرصه تبليغ» راهبرد رويه بخشي و در بُعد «وجوه اختصاصي عرصه تبليغ» راهبرد افزايش ابتكار عمل مبلغان را در پيش گرفتهايم كه هر كدام از اين راهبردها نيز الزامات خاص خود را به دنبال دارد. در راهبرد رويه بخشي الزامات تكليفي و الزامات منعي در قالب ضوابط، آيين نامهها و قواعد مداخلهاي عرصه تبليغ و در راهبرد افزايش ابتكار عمل مبلغان ديني، الزامات توان افزايي و توانمند سازي مبلغان در ابعاد شناختي، مهارتي، عاطفي، هيجاني و مديريتي را پيش بيني نمودهايم.
در ادامه اين نشست كه بيش از دو ساعت به طول انجاميد دكتر كريمي، ابعاد موضوع را مورد بررسي قرار داده و با توجّه به سيره اهل بيت(عليهمالسلام)، تجربيات كشورهاي پيشرفته در زمينه تعليم و تربيت و نيز با توجّه به تاريخ تعليم و تربيت در كشور ايران برخي جوانب موضوع را مورد بررسي و تبيين قرار داد.