به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین دکتر علی اکبر صافی مدیر کل فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی گفت: اکنون که در برهه خطیر انتخابات مجلسین شورای اسلامی و خبرگان و گزینش اصلح قرار گرفته ایم، در بررسی کاندیداها و انتخاب اصلح می بایست بیش از همه ببینیم کدام کاندیدا یا لیست جریان های سیاسی، به گفتمان انقلاب امام و امام انقلاب نزدیک تر است و نظام را در ارتباط تنگاتنگ و ناگسستنی از امام و ولایت فقیه باور و به آن التزام دارد.
وی در تحلیل نقش محوری امام خمینی(ره) در پیروزی انقلاب اسلامی ایران گفت: همه می دانیم این انقلاب و زلزله ی عظیم در اردوگاه استکبار که امروز پس از 38 سال هنوز پس لرزه های مهیب آن در جهان اسلام و حتی غرب را شاهد هستیم، در پرتو عظمت شخصیت امام خمینی(ره) پا گرفت و نفوذ اندیشه و کلام و مرام او بود که امواج عظیم انسانی را در ایران طاغوت زده دهه ی 50 به شور و هیجان و خروش وا داشت.
حجت الاسلام و المسلمین صافی افزود: به همین خاطر است که مقام معظم رهبری با انگشت نهادن بر این مهم، بارها متذکر شده اند که انقلاب اسلامی و امام خمینی(ره) دو پدپده انفکاک ناپذیرند و تحلیل انقلاب اسلامی بدون شناخت شخصیت رهبر بزرگ آن ممکن نیست.
وی در تبیین دکترین سیاسی امام خمینی(ره) گفت: امام خمینی(ره) در تعریف و تبیین اهداف انقلاب اسلامی و رهبری جریان مبارزه و مواجهه با قدرتهای افزون طلب و تاکتیک ها و روش های حفظ و استمرار دستاوردهای انقلاب اسلامی، دارای مکتب و دکترین سیاسی ویژه و منحصر به فردی بودند.
مدیر کل فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی این دکترین را بر چهار رکن و پایه استوار دانست و بیان کرد: مبانی استوار و خدشه ناپذیر وحیانی، ایمان و باور عمیق به تعالیم اسلام و امدادهای غیبی، اتکا و توکل راسخ بر قدرت لایزال الهی و تکلیف مداری مطلق.
وی در ادامه به تفاوت اصلی مکتب سیاسی امام(ره) با اندیشه های رایج سیاسی در غرب پرداخت و گفت: شما در اندیشه های سیاسی غرب اگر چه اختلافات فراوانی میبیند، اما همه ی آنها در یک نقطه مشترک اند و آن نفی هویت دینی است؛ حال آن که ویژگی بارز اندیشه ی سیاسی امام راحل، هویت دینی آن است که آمد و اندیشه ای را فراتر از چهار چوب کلان اندیشه ی سکولار غربی مطرح کرد.
حجت الاسلام و المسلمین صافی با بیان این که یکی از شاخصه های این هویت دینی همان اصل مترقی ولایت فقیه است، اظهار داشت: امروز ذهن اندیشمندان سیاسی و جامعه شناسان غربی را سخت به خود مشغول کرده است، در حالی که در کشور ما برخی دوستان کج فهم و یا نا اهلان مزدور، به شبهه افکنی در اطراف این اصل مشغول هستند.
وی افزود: عده ای دیگر از کارشناسان غربی واقف به ناکارآمدی و أفول نظام های سیاسی سکولار، در صدد تئوریزه کردن و بومی سازی این اصل در نظام های سیاسی خود هستند.
مدیر کل فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی تصریح کرد: بر این اساس اگر فرد یا جریان سیاسی در تئوری سیاسی خود به فکر عبور از اندیشه امام(ره) باشد- هرچند از لفظ امام(ره) بسیار یاد و تمجید کند- این به معنای عبور از انقلاب و هویت دینی آن و در نتیجه به معنای نفی نظام ولایی و جمهوری اسلامی است و با هوشیاری مردم نباید به نهادهای قانون گذاری و تصمیم ساز راه پیدا کند.
وی ادامه داد: بر همین اساس است که طراح و معمار کبیر انقلاب اسلامی، همواره با تأکید بر پیوند عمیق و ناگسستنی انقلاب اسلامی ایران با آموزه های اسلامی و تعالیم دینی بر استثنایی بودن آن تأکید مینمودند و در وصیت نامه ی خود نیز تأکید فرمودند که نباید شک کرد که انقلاب اسلامی از همه ی انقلاب ها جداست؛ هم در پیدایش و هم در کیفیت مبارزه و هم در انگیزه ی انقلاب و قیام.