رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با بیان اینکه امروز همه انسان ها همزمان تولیدکننده و مصرف کننده هستند، عنوان کرد: ما امروز دیگر تولید و مصرف جدا از هم نداریم و این دو در هم آمیخته شده است.
وی ذهنیتی که ما مطلب تولید کنیم و مخاطب مصرف کننده است را منسوخ دانست و خاطرنشان کرد: ما تنها می توانیم فضایی ایجاد کنیم که نقطه ثقل و واسطه بین مردم و مردم باشیم؛ به عبارت دیر ما در یک پلتفرم باید واسطه ای بین تولیدات خود مردم باشیم.
حجت الاسلام و المسلمین قطبی تصریح کرد: ما هرچه بتوانیم بین تولیدمصرف، دوگانگی را بالا ببریم، ضریب تاثیر ما در این فضا بیشتر خواهد بود.
وی با اشاره به ایجاد نوعی دوگانگی بین شخصیت کاربران، عنوان کرد: اگر کسانی که محتوا را تولید می کنند و کسانی که مصرف می کنند از جهت پایگاه اجتماعی دارای پارادکس بیشتری باشند، جذب مطالب بیشتر خواهد بود.
رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان ادامه داد: هرچه اعضای داخل گروه با فاصله بیشتری باشند، برای مثال انسان های شهری و روستایی و یا شغل های مختلف، میزان تاثیرگذاری ما بیشتر خواهد بود.
وی با بیان اینکه نباید به سمت ایجاد سلول های انفرادی در پیام رسان ها و در سطح فضای مجازی رفت، عنوان کرد: هرچه فعالیتی که کاربران انجام می دهند نیز دارای دوگانگی بیشتری باشد هم تاثیرگذاری بیشتری خواهد داشت.
حجت الاسلام و المسلمین قطبی با اشاره به ضرورت افزایش دوز مصرف و تولید در فضای مجازی برای تاثیرگذاری بیشتر عنوان کرد: دوگانگی در ساحت محتوایی هم بر سطح نفوذ تاثیر گذاشته و منفعت بیشتری به کسب و کار ما می دهد.
وی افزود: هرچه محیط عمومی تر باشد، تاثیرگذاری بیشتری خواهد داشت و تضارب آرا در توسعه فضا موثر عمل می کند.
رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان تضاد در موضوع ها را موجب جذب بیشتر مخاطبان به حالت سینوسی به سمت موضوعات دانست و خاطرنشان کرد: موضوعات یکسان یکنواختی به همراه دارد که عامل دفع مخاطب به شمار می رود.
وی با بیان اینکه در فضای مجازی باید جنس کار دیالکتیکی باشد، عنوان کرد: هرچه کشاکش در فضای مجازی بیشتر باشد، میدان بیشتری در دست خمی بگیرید.