عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

نگاهی به جایگاه تربیت اقتصادی کودکان و نوجوانان؛ فرهنگ صحیح اقتصاد با آموزش نهادینه می‌شود

تربیت اقتصادی کودکان و نوجوانان علاوه بر اینکه به عنوان سرمایه‌گذاری بر نسل آینده به شمار می‌آید فرهنگ اقتصادی در ابعاد مختلف بین این نسل را نیز نهادینه می‌‌کند.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان به نقل از خبرگزاری تسنیم، همان‌قدر که داشتن یک قلک برای کودک مهم است، تربیت و جهت‌دهی به آن‌ها در راستای مدیریت و فرهنگ اقتصادی اهمیت دارد. کودکان و نوجوانان قشر تربیت‌پذیر به‌حساب می‌آیند و به همین خاطر باید تربیت و آموزش در مباحث کلان و تأثیرگذار در آینده آن‌ها را از این سنین آغاز کرد. با این کار علاوه بر اینکه سرمایه‌گذاری درستی را برای پیشرفت اقتصادی انجام داده‌ایم، فرهنگ صحیح اقتصاد را بین کودکان و نوجوانان نهادینه کرده‌ایم.

بخش عظیمی از پیشرفت اقتصادی کشور ما در گرو تربیت و فرهنگ‌سازی است و مهدی طغیانی، عضو هیئت‌علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه اصفهان چند سالی است که تربیت اقتصادی کودک و نوجوانان را آغاز کرده است و در قالب کارگاه‌ها و کلاس‌های آموزشی در این زمینه فعالیت می‌کند.

وی در گفت‌و‌گویی در حاشیه دوره آموزشی تربیت اقتصادی کودک و نوجوان که در دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان برگزار شد در این رابطه می‌گوید: اگر فضای اقتصادی کشور را تعاملی بین سیاست‌گذاران و مردم بدانیم و برای اینکه یک سیاست اقتصادی پیشرفته در کشور داشته باشیم، نیاز است که سیاست‌گذاری در این حوزه درست عمل کند و مردم نیز متناسب با آن رفتار‌های صحیح اقتصادی داشته باشند.

طغیانی تصریح‌ می‌کند: رفتارهای درست و صحیح تحت عنوان فرهنگ در کار، بهره‌وری، استفاده بهینه در منابع مصرف و پس‌انداز، فرهنگ مناسب در حوزه کسب‌ و کار و تولید و کارآفرینی موضوعاتی است که برای ارتقاء جامعه و رفتارهای شایسته لازم است که تربیت درستی در این راستا شکل گیرد.

وی با بیان اینکه فرهنگ خودبه‌خود شکل نمی‌گیرد و یا اگر شکل بگیرد انتظار و توقع ما را برطرف نمی‌کند، تأکید می‌کند که با تربیت مناسب، فرهنگ اقتصادی ارتقا پیدا می‌کند.

این استاد دانشگاه فعالیت خود را در تهران آغاز و حدود 4 سال است که در دانشگاه اصفهان و با همکاری دانشجویان در مجموعه کارآفرینی دانشگاه اصفهان در این زمینه فعالیت می‌کنند. او از علت توجه و تمرکز خود بر کودکان و نوجوان می‌گوید: به دلیل اثرگذاری برنامه‌های تربیتی در این دوره سنی، اقدام به تولید محتوا برای این حوزه از کودکی تا حتی مقاطع بالاتر کرده‌ایم.

وی ادامه می‌دهد: تربیت ابزارهایی دارد که متناسب با سن موردنظر تعریف می‌شود و به‌وسیله بسته‌های آموزشی تحت عنوان اقتصاددان کوچک اقدامات لازم صورت می‌گیرد. در برخی از مدارس این بسته‌ها آموزش داده می‌شود اما به‌صورت غیررسمی؛ علاوه بر این با همکاری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه دوره‌هایی را برای طلاب که در فضای تبلیغی فعالیت دارند و بحث‌های تربیتی اقتصاد در قالب اقتصاد مقاومتی برگزار کرده‌ایم.

مشاهده در خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاه های ارسال شده پس از تایید منتشر خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *