عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

ضرورت بهره گیری از ایده و ابزار نوین برای ترغیب مردم به مصرف کالا و رسانه فرهنگی/ ضریب تأثیر بالای رسانه بر سبک زندگی

رییس دفتر تبلیغات اصفهان با اشاره به ضریب تأثیر بالای رسانه بر سبک زندگی، ‏ترغیب به مصرف کالا و رسانه فرهنگی خوب، کمک به گزینش صحیح و تعادل در مصرف خدمات فرهنگی را سه وظیفه طلاب با بهره گیری از ایده ها و ابزارهای نوین دانست و گفت: می توان با اپلیکیشن ها و رسانه های دیجیتال، کالاهای فرهنگی خوب را به مردم معرفی کرد.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین محمد قطبی در ‏ پیش رویداد فاطر با موضوع سبک زندگی که در حوزه علمیه زهرای مرضیه(س) برگزار شد، محصولات، ‏خدمات و رویدادهای فرهنگی را از جمله عوامل مؤثر بر سبک زندگی دانست و گفت: این رسانه ها و محصولات فرهنگی ‏هستند که سبک زندگی مردم را شکل می دهند.

رسانه جامعه را به سمت خود می کشد/ ‏شکل گیری افکار و علایق کودکان از طریق بازی ها و کالای دیجیتال
رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، با بیان اینکه عرصه مکتوب نظیر کتاب های مختلف یکی از عرصه های سبک ساز ‏است،  تصریح ‏کرد: رسانه ها جامعه را به سمت و سوی خود می کشند، مثلاً کتاب های آشپزی یک نوع از رسانه هستند که ‏مردم را به سمت تهیه غذاهای خاص سوق می دهند، ژورنال های مد و لباس هم از این دسته هستند.‏
وی رسانه های دیجیتال نظیر اپلیکیشن ها، سایت های اینترنتی و شبکه های مجازی را عرصه مهم دیگر برای سبک سازی ‏بر شمرد و بیان داشت: امروز بسیاری از کودکان علایق و سبک های بازی خود را از رسانه های دیجیتال و بازی های رایانه ‏ای کسب می کنند و در واقع سبک زندگی خود را رقم می زنند.‏

پدیده «رنگ سال»‏ ریشه در تأثیرگذاری فضای مد و طراحی بر سبک زندگی دارد/ موسیقی تِم اصلی زندگی بسیاری از مردم
حجت الاسلام والمسلمین قطبی با اشاره به فضای مد و طراحی به عنوان عرصه سوم سبک سازی، ابراز داشت: طراحی ‏صنعتی و طراحی مد امروزه یک رشته تخصصی است که درآمد فراوانی هم دارد و با ارائه میدان معنایی خود، تأثیرگذاری ‏بالایی در سبک زندگی مردم دارد که پدیده «رنگ سال» ریشه در این تأثیرگذاری دارد. ‏
رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان حوزه های هنری نظیر هنرهای تجسمی، سینما و شبکه های نمایش فیلم و موسیقی را عرصه ‏مهم تأثیرگذار بر سبک سازی دانست و اظهار داشت: امروز اکثر مردم دنیا به این نتیجه رسیده اند که باید موسیقی تِم اصلی ‏زندگی آن ها باشد، حتی در کشور ما و در برنامه های مذهبی مانند عزاداری ها هم تقریباً اجرای برنامه بدون موسیقی امکان ‏پذیر نیست.‏

مبلغان دینی به عرصه شوق آفرینی مردم به مصرف محصولات فرهنگی ورود کنند
وی با تأکید بر لزوم ورود روحانیون و طلاب به عرصه  شوق آفرینی مردم در مصرف کالای فرهنگی خوب، افزود: ما چه ‏بخواهیم و چه نخواهیم مردم در معرض کالاها و خدمات و رسانه های فرهنگی متعدد هستند و بنابراین باید سعی کنیم تا از ‏کالای فرهنگی خوب استفاده کنند.‏

در کنار تبلیغ چهره به چهره مردم را به رسانه و کالای خوب ارجاع دهیم/ تأثیر رسانه بر سبک زندگی بسیار بیشتر از جلسات دینی است
حجت الاسلام والمسلمین قطبی با اذعان به ضریب تأثیر چند برابری رسانه ها بر سبک زندگی مردم نسبت به جلسات دینی و ‏مذهبی،‏ بیان داشت: مخاطبین منبرها و روضه ها در جلسات هفتگی همواره در معرض رسانه های مختلف قرا دارند و ‏بنابراین گستره تأثیرگذاری آن رسانه ها بر سبک زندگی مردم بسیار بیشتر از صحبت ها و منبرها است، یکی از وظایف ما ‏تبلیغ چهره به چهره است، اما نباید از وظیفه خود را برای ترغیب مردم به دیدن فیلم ها یا خواندن کتاب های خوب و استفاده ‏از سایت ها یا کانال های سالم غفلت کنیم.

لزوم آموزش برای کمک به گزینش صحیح و تعادل در مصرف محصولات و خدمات فرهنگی ‏
رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان‏ تصریح کرد: مخاطب برای مصرف کالاهای خوب فرهنگی و استفاده از رسانه های ‏مطلوب، نیاز به مهارت انتخاب و گزینش صحیح دارد، ما می توانیم کدهایی را به مخاطبین بدهیم، مثلاً کتاب های یک ‏انتشارات خاص یا نویسنده را به عنوان کالای فرهنگی مطلوب معرفی کنیم.‏
وی با بیان اینکه تعادل و توازن در مصرف کالای فرهنگی از ضروریات استفاده صحیح از خدمات فرهنگی است، گفت: این ‏تعادل می تواند در درون یک کالا و رسانه باشد و یا اینکه باید به دنبال ایجاد توازن بین رسانه ای و کالایی در مخاطب باشیم، ‏کسی که روزانه 4 ساعت در فضای مجازی حضور دارد و تنها یک ساعت مطالعه می کند از تعادل در مصرف کالای ‏فرهنگی برخوردار نیست.‏

ایده های نوین می توانند ترغیب به مصرف محصول فرهنگی خوب، گزینش صحیح و توازن در مصرف را یکجا داشته باشند
حجت الاسلام والمسلمین قطبی‏ با اشاره به کارکرد و میدان جشنواره فاطر برای ایده پردازی در زمینه مدیریت مصرف کالای ‏فرهنگی، ابراز داشت: طلاب می توانند به صورت انفرادی و با روش عادی خود برای راهنمایی مردم در مصرف کالای ‏فرهنگی خوب در منبرها و جلسات اقدام کنند، همچنین می توانند ایده هایی برای سوق دادن مردم به سمت بهره گیری از ‏خدمات فرهنگی مطلوب ارائه دهند و یا اینکه مشوق مردم در گزینش صحیح کالا باشد و یا تعادل در مصرف را مدیریت کند، ‏البته یک ایده می تواند هر سه مورد مد نظر را به صورت یکجا هم تأمین کند. ‏
رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان‏ افزود: به عنوان مثال یک فرد می تواند با کلام خود فردی را به مطالعه یک یا چند کتاب ‏توصیه کند، همین فرد می تواند با طراحی و تهیه یک اپلیکیشن کتاب های متعدد در زمینه های مختلف را به تعداد زیادی از ‏مخاطبین برای مدت زمان طولانی معرفی کند و آن ها را برای مطالعه آن کتاب ها ترغیب نماید.‏

اپلیکیشن «باد صبا» ‏نمونه موفق کالای دیجیتال فرهنگی خوب 
وی اپلیکیشن «باد صبا» را حاصل ایده موفق یک جوان ایرانی دانست و تصریح کرد: ‏ثواب بیدار کردن مردم مؤمن برای نماز اول وقت بسیار زیاد است و اگر به تعداد بیش از 8 میلیونی عضو این اپلیکیشن بنگریم، به کارکرد بالای این موضوع پی خواهیم برد.

علاقه مندان برای شرکت در این رویداد که برای طلاب ، دانشجویان و عموم مردم در نظر گرفته شده است، به پایگاه اینترنتی مرسلات به نشانی www.Morsalat.ir مراجعه نمایند.

مشاهده در خبرگزاری حوزه
 

 

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاه های ارسال شده پس از تایید منتشر خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *