وی افزود: گام دوم، چگونگی و راههای رسیدن به ایده است که مهمترین بخش اثر هنری به شمار میرود و البته بدون گام اول، عقیم میماند. در واقع بزرگترین معضل طراحان گرافیک معاصر این است که بدون تحقیق و بررسی، قدم در طراحی و اجرای اثر هنری گذاشته و به صرف زیباییشناسی و کمپوزیسیون، اثر را به مرحله ظهور و نشر میرسانند.
این طراح گرافیک ادامه داد: در گام سوم، ایده در قالب یک اثر هنری و پدیده به اجرا درمیآید و دو خطر را به همراه دارد، یکی خطر اجرای خوب از ایده بد و دیگری، خطر اجرای بد از ایده خوب؛ برای مصون ماندن از این دو خطر باید میان نحوه اجرا، قالب نشر، نوع مخاطب و مواردی از این دست تناسب به وجود بیاید.
وی با بیان اینکه هنرجویان شرکتکننده در دوره باید توانایی کار با نرمافزار را داشته باشند، گفت: این دوره آموزشی، سه فاز را شامل میشود که فاز اول آن، آموزش نرمافزار است و در سه سطح مقدماتی، کاربردی و تکمیلی برگزار میشود. در فاز دوم، هنرجویان مراحل رسیدن به ایده و چگونگی نقد و بررسی پوستر را آموزش میبینند و در فاز سوم، بسته به میزان توانایی هنرجویان، کارگاه سه روزه از ایده تا اجرا برگزار میشود. طول این دوره آموزشی-مهارتی، شش ماه است که تا شهریور ادامه دارد و در حال حاضر نیز دوره آموزش مقدماتی فتوشاپ در حال اجراست.
رحیمی درباره جایگاه گرافیک در انتقال مفهوم به مخاطب، بیان کرد: مسلما هنر میتواند در هر زمینهای تاثیرگذار باشد و این موضوع نیاز به اثبات ندارد، حتی در شبکههای مجازی که فضای متنی زیاد است، اگر در کنار متن، تصویر قرار دهید، مخاطب ابتدا به سراغ تصویر میرود، چون مفهوم را بهتر انتقال میدهد؛ از طرف دیگر این موضوع بسیار مهم است که درک مخاطب از تصویر، ماندگاری اثر و محتوا را در ذهن بیشتر می کند، حتی اگر محتوای متنی آن را نخواند!