وی افزود: فعالیتهای نوین تبلیغی در 3 بخش فضای مجازی، رسانهای و هنری انجام میشود، در این 3 بخش از ظرفیت تبلیغی افراد توانمند استفاده میشود تا فعالان این عرصه به نیروهای جهادی دغدغهمند در حوزه تبلیغ تبدیل شوند.
جعفری با بیان اینکه 2354 مبلغ در عرصههای نوین تشکیل پرونده دادهاند، گفت: صلاحیت علمی این تعداد از مبلغان بررسی و تایید شده و در قالب 255 گروه تبلیغی به فعالیت مشغول میشوند.
وی با بیان اینکه تولید محتوا وظیفه اصلی طلاب است، ادامه داد: در همین راستا 90 هزار رکورد اطلاعاتی به ثبت رسیده است که آمار بسیار خوبی به شمار میرود.
مدیر کل اطلاع رسانی و تبلیغ نوین دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره به فعالیتهای انجام شده مدیریت تبلیغ نوین دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم اظهار داشت: تولید 110 فیلم کوتاه، تیزر، مستند، مستند داستانی، تهیه 150 کار رادیویی، تولید 10 نرم افزار و 5 بازی رایانهای در بخش مکتوب و هنری انجام شده است.
وی افزود: ما موفق به میزبانی 135 سایت شدیم، همچنین 65 سایت طراحی و تحویل مبلغان شده است، حمایت سالانه از بحث اینترنت نیز از جمله برنامههای ما به شمار میرود.
جعفری با اشاره به موضوع سواد فضای مجازی گفت: امروز یکی از موارد مورد انتظار از حوزویان بهره مندی از سواد فضای مجازی است، هدف این است که مردم نیز در نحوه استفاده بهینه از فضای مجازی راهنمایی شوند.
وی ادامه داد: در این راستا باید نگاه محتوا محور مدنظر قرار گیرد، ما به دنبال ایجاد زمینه تربیت مربی سواد فضای مجازی و مربی مبلغ سواد فضای مجازی هستیم.
مدیر کل اطلاع رسانی و تبلیغ نوین دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره به فعالیتهای انجام شده در این بخش گفت: 35 دوره آموزشی تبلیغ سواد فضای مجازی انجام شده است که استفاده از ظرفیت آموزش مجازی خود روشی است تا بدون محدودیت جغرافیایی فعالیتهای لازم در این زمینه را انجام دهیم.
وی خاطرنشان کرد: نگاه ما استقلال تام گروه های تبلیغی است تا هر یک به مؤسسات فرهنگی مستقل تبدیل شوند.
برای مشاهده گزارش تصویری این جلسه اینجا کلیک کنید
برای مشاهده انعکاس خبر این جلسه اینجا کلیک کنید