وی آیین سازی را به عنوان اوّلین راهکار ذکر کرد و گفت: این راهکار که مطابق سیره معصومین(علیهم السلام) نیز می باشد و نمونه بارز آن در واقعه تاریخی غدیر از سوی پیامبر(صلی الله علیه و آله) قابل مشاهده است. در این واقعه مشاهده می کنیم که پیامبر(صلی الله علیه و آله) جهت ابلاغ یک پیام کوتاه «مَنْ کُنْتُ مَوْلاهُ، فَهذا عَلِىٌّ مَوْلاهُ» ولی با عظمت صحنه آرایی زیبایی ترسیم می نماید.
حجت الاسلام و المسلمین قطبی در ادامه افزود: صحنه آرائی و موج آفرینی پیامبر(صلی الله علیه و آله) در واقعه غدیر بر عظمت این واقعه افزود و از این دست صحنه آرائی ها در اسلام کم نداریم نظیر آیین رمی جمرات و یا سعی صفا و مروه که همگی حکایت از وقایعی دارد که می بایست در تاریخ ثبت و جاودانه شود و مبلغین باید از این مهارت حداکثر استفاده را ببرند. وظیفه مبلغین ایجاد موج و تبدیل موج ها به جریان است.
وی از مبلغین خواست تا سنت های خوبی که در گذشته بوده و الآن رو به فراموشی است را احیاء کنند. نظیر سنت چاوشی خوانی، سحر خوانی، کاروان عزاداری و… و از مبلغان خواست تا از علاقه مردم در مشارکت در این امر بهره گیرند. و از فرصت تبلیغی ماه محرم بهره وافی را ببرند.
رییس میز تخصصی توسعه و تعمیق فرهنگ قرآن به دومین راهکار اشاره کرد و گفت: دومین راهکاری که در تبلیغ اهمیت به سزایی دارد و ضریب موفقیت مبلغ را بالا می برد، شبکه ارتباطات اجتماعی است، مبلغ باید تعامل خود را با مردم و جامعه و دیگران بیشتر کند. و از فرصت های کاری و شغلی و ورزشی و… جهت برقراری ارتباط مؤثر استفاده نماید.
وی سومین راهکار جهت افزایش سطح تأثیر و نفوذ مبلغ را افزایش تعلق خاطر جوانان و نوجوانان و آحاد جامعه به محل زندگیشان اعلام کرد و گفت: وظیفه مبلغین ایجاد دلبستگی و تعلق خاطر جغرافیایی ایجاد کنیم که در اصطلاح روان شناسان از آن به نشان مبدأ جغرافیایی یاد می کنند و در دین اسلام هم دل بستگی و وابستگی به وطن جزئی از ایمان شمرده شده است.