حجت الاسلام و المسلمین قطبی با بیان اینکه گروه هدف کانون های فرهنگی، هنری به سه گروه تقسیم می شوند اظهار داشت: نسل نوخاسته، گروه نمازگزاران و اهالی محل سه گروه مخاطبین و گروه هدف را تشکیل می دهند که هر گروه را باید با برنامه های خاص و تعریف مدل مربوط به آن جذب کرد.
وی همچنین ادامه داد: معنویت، مهارت و دانش سه اصلی است که باید در راستای جذب مخاطبین هدف مورد توجه قرار گیرد و متناسب با هر گروه مدل ترکیبی و متناسب با آن ارائه و پیاده سازی شود.
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با بیان اینکه نوجوانان و جوانان ظرفیت ورود به فضاهای فناورانه را دارا می باشند خاطر نشان کرد: کانون های فرهنگی، هنری باید نقطه عطف و پیوند علم، هنر و مذهب باشند و با گردهمایی رتبه های برتر و نخبه در زمینه های مختلف و جذب آنان از طریق ارزش گذاری بر روی فعالیت ها و مدارج اکتسابی آنان در تشویق و تکریم جوانان خلاق، نوآور و کارآفرین گام بردارند.
وی استفاده از آیین های مذهبی را جهت ایجاد کار فرهنگی در جامعه لازم و ضروری دانست و اضافه کرد: مدل سازی متناسب با نیازهای جامعه و با الهام گیری از آیین های مذهبی همچون چاووشی خوانی و احیای این آیین ها جهت فرهنگ سازی لازم می باشد.
حجت الاسلام و المسلمین قطبی در تعریف رویدادهایی چون برگزاری نمایشگاه دستاوردهای هنری و علمی در جذب گروه هدف توجه به دو نکته را لازم برشمرد و خاطرنشان کرد: در تعریف رویدادها باید به دو نکته اساسی توجه شود تا در سایه آن بتوان در جذب گروه هدف به موفقیت رسید که برگزاری رویدادها در فضاهای نشاط آور و نیز فضاهای نوجوانی و جوانی از مواردی است که باید به آن توجه شود.