به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان به نقل از خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام و المسلمین محمد قطبی رئیس دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان با حضور در غرفه خبرگزاری شبستان در سیزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت با بیان این که برپایی نمایشگاه در فضا و مکان جدید که در دست احداث است، مورد تأکید نیست اظهار داشت: برپایی نمایشگاه در فضا و مکان جدید مورد تأکید نمی باشد چرا که موضوع مهم تر، پرداختن به محتوای قرآن در هر فضا و مکانی است.
وی وظیفه و ماموریت دفتر تبلیغات اسلامی را تامین محتوای دینی، ترویج مباحث دینی و سازماندهی مبلغان عنوان کرد و ادامه داد: پرداختن به ابعادی از جمله نمونه های تجلی قرآن در طبیعت، سنت ها و آیین ها، ادبیات و شعر و محصولات قرآنی در کنار ماموریت سازمانی مبنای کار دفتر تبلیغات استان می باشد که در این نمایشگاه نیز به چشم می خورد.
حجت الاسلام و المسلمین قطبی با ابراز تأسف از این که در این نمایشگاه بحث محتوایی قرآن کمتر مورد پردازش قرار گرفته است افزود: در بحث محتوایی نمایشگاه قرآن در 4 بعد خلاقیت و نوآوری، توسعه گرایش ها و رشته ها، ارائه مشاوره های قرآنی و پشتیبانی محتوایی نیاز به تامل بیشتر می باشد که متاسفانه به این ابعاد کمتر پرداخته شده است.
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با اشاره به اینکه خلاقیت و نوآوری در بحث محتوایی نمایشگاه متناسب با تغییر و تحولات مدرن جامعه نیست خاطر نشان کرد: در نمایشگاه قرآن وجود مشاوران و کارشناسان مذهبی که خدمات مشاوره ای و قرآنی در مبحث تربیت و پرورش فرزند و انتخاب سبک زندگی براساس معارف قرآنی به مخاطبان ارائه دهد احساس نیاز می شود و همچنین می توان با توسعه رشته ها و گرایش ها از جمله در بعد ادبیات با تولید محصولاتی با مضمون شعر و داستان ذهن و فکر مخاطب را بیشتر درگیر قرآن کرد.
وی به تنوع پایین محصولات و خدمات قرآنی و عدم نوآوری در آن ها اشاره کرد و ادامه داد: نمایشگاه قرآن کلیه خدمات قرآنی از آموزش و ترویج معارف دینی تا ارائه خدمات و محصولات قرآنی را شامل می شود و این که شاهد استقبال عمومی کم از این رویداد فرهنگی، مذهبی در جامعه هستیم را باید در تنوع پایین محصولات و خدمات قرآنی، عدم خلاقیت و نوآوری، تکراری و کلیشه ای شدن نمایشگاه و تبلیغات کم جست و جو کرد.
حجت الاسلام و المسلمین قطبی همچنین با انتقاد از رسانه ها در زمینه ی انعکاس این رویداد قرآنی تصریح کرد: نمایشگاه قرآن و عترت بزرگترین رویداد خبری در استان می باشد و نقش رسانه ها در آگاهی دادن به مردم را نمی توان انکار کرد ولی متأسفانه بی مهری این رسانه ها نسبت به انعکاس و پوشش این خبر از علل استقبال کم مردم دانست.
وی وظیفه و ماموریت دفتر تبلیغات اسلامی را تامین محتوای دینی، ترویج مباحث دینی و سازماندهی مبلغان عنوان کرد و ادامه داد: پرداختن به ابعادی از جمله نمونه های تجلی قرآن در طبیعت، سنت ها و آیین ها، ادبیات و شعر و محصولات قرآنی در کنار ماموریت سازمانی مبنای کار دفتر تبلیغات استان می باشد که در این نمایشگاه نیز به چشم می خورد.
حجت الاسلام و المسلمین قطبی با ابراز تأسف از این که در این نمایشگاه بحث محتوایی قرآن کمتر مورد پردازش قرار گرفته است افزود: در بحث محتوایی نمایشگاه قرآن در 4 بعد خلاقیت و نوآوری، توسعه گرایش ها و رشته ها، ارائه مشاوره های قرآنی و پشتیبانی محتوایی نیاز به تامل بیشتر می باشد که متاسفانه به این ابعاد کمتر پرداخته شده است.
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با اشاره به اینکه خلاقیت و نوآوری در بحث محتوایی نمایشگاه متناسب با تغییر و تحولات مدرن جامعه نیست خاطر نشان کرد: در نمایشگاه قرآن وجود مشاوران و کارشناسان مذهبی که خدمات مشاوره ای و قرآنی در مبحث تربیت و پرورش فرزند و انتخاب سبک زندگی براساس معارف قرآنی به مخاطبان ارائه دهد احساس نیاز می شود و همچنین می توان با توسعه رشته ها و گرایش ها از جمله در بعد ادبیات با تولید محصولاتی با مضمون شعر و داستان ذهن و فکر مخاطب را بیشتر درگیر قرآن کرد.
وی به تنوع پایین محصولات و خدمات قرآنی و عدم نوآوری در آن ها اشاره کرد و ادامه داد: نمایشگاه قرآن کلیه خدمات قرآنی از آموزش و ترویج معارف دینی تا ارائه خدمات و محصولات قرآنی را شامل می شود و این که شاهد استقبال عمومی کم از این رویداد فرهنگی، مذهبی در جامعه هستیم را باید در تنوع پایین محصولات و خدمات قرآنی، عدم خلاقیت و نوآوری، تکراری و کلیشه ای شدن نمایشگاه و تبلیغات کم جست و جو کرد.
حجت الاسلام و المسلمین قطبی همچنین با انتقاد از رسانه ها در زمینه ی انعکاس این رویداد قرآنی تصریح کرد: نمایشگاه قرآن و عترت بزرگترین رویداد خبری در استان می باشد و نقش رسانه ها در آگاهی دادن به مردم را نمی توان انکار کرد ولی متأسفانه بی مهری این رسانه ها نسبت به انعکاس و پوشش این خبر از علل استقبال کم مردم دانست.