وی با تصریح به این که کتاب درباره مطالعة جامعهشناسی وضعیّت مبلغان روحانی بر اساس پژوهشی در اصفهان است، افزود: اگر مُبلّغ مذهبی بخواهد به تعبیر امیرالمؤمنین(ع)، «طبیب دوّار» باشد، لازم است نخست، مخاطب خویش، نیازها و نوع رابطههای او را بشناسد و سپس پیام جانبخش دین را به او منتقل نماید.
راهدان ادامه داد: این کتاب تلاشی است برای تبیین این مسیر و البته با جامعهشناسی تبلیغ که به شیوههای اجتماعی مؤثر در تبلیغ کالاها پرداخته و از ابزار رسانه در این زمینه بهره میبرد، متفاوت است.
وی با اشاره به این که تاکنون کوشش مستمر و منظمی در موضوع جامعهشناسی تبلیغ دینی در ایران انجام نشده است، عنوان داشت: شاید بتوان این کتاب را از تلاشهای آغازین برای پرداختن به این امر مهمّ برشمرد.
رییس پژوهشکده مطالعات اسلامی اصفهان در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: «درآمدی بر جامعهشناسی دین در ایران» حاصل پژوهشی است که با هدف غنابخشیدن به اطلاعات و تحلیلهای موجود دربارة جامعهشناسی تبلیغ دین در ایران در محدودة موضوعی تبلیغات مذهبی با تأکید بر فعالیت روحانیون و در محدوده ی مکانی شهر اصفهان اجرا شده است و میتواند برای تلاشگران عرصة خطیر تبلیغ دین به کار آید.
وی در پایان عنوان داشت: این اثر با 360 صفحه در قطع رقعی به قیمت هر جلد 17000 تومان به بازار کتاب عرضه شده و در اختیار علاقه مندان قرار گرفته است.