عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

کتاب «درآمدی بر جامعه‌شناسی دین در ایران» منتشر شد

کتاب «درآمدی بر جامعه‌شناسی دین در ایران»، تألیف علی ربانی خوراسگانی عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان از سوی پژوهشکده مطالعات اسلامی اصفهان منتشر شد.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، فریبرز راهدان، رییس پژوهشکده مطالعات اسلامی اصفهان وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: در تبلیغ دین، مُبلّغ با رفتارها و گرایش‌های مذهبی انسان‌ها مرتبط است و برای شناسایی جامعة مخاطب، به علوم و فنونی چون جامعه‌شناسی نیازمند است.

وی با تصریح به این که کتاب درباره مطالعة جامعه‌شناسی وضعیّت مبلغان روحانی بر اساس پژوهشی در اصفهان است، افزود:  اگر مُبلّغ مذهبی بخواهد به تعبیر امیرالمؤمنین(ع)، «طبیب دوّار» باشد، لازم است نخست، مخاطب خویش، نیازها و نوع رابطه‌های او را بشناسد و سپس پیام جانبخش دین را به او منتقل نماید.

راهدان ادامه داد: این کتاب تلاشی است برای تبیین این مسیر و البته با جامعه‌شناسی تبلیغ که به شیوه‌های اجتماعی مؤثر در تبلیغ کالاها پرداخته و از ابزار رسانه در این زمینه بهره می‌برد، متفاوت است.

وی با اشاره به این که تاکنون کوشش مستمر و منظمی در موضوع جامعه‌شناسی تبلیغ دینی در ایران انجام نشده است، عنوان داشت: شاید بتوان این کتاب را از تلاش‌های آغازین برای پرداختن به این امر مهمّ برشمرد.

رییس پژوهشکده مطالعات اسلامی اصفهان در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: «درآمدی بر جامعه‌شناسی دین در ایران» حاصل پژوهشی است که با هدف غنابخشیدن به اطلاعات و تحلیل‌های موجود دربارة جامعه‌شناسی تبلیغ دین در ایران در محدودة موضوعی تبلیغات مذهبی با تأکید بر فعالیت روحانیون و در محدوده ی مکانی شهر اصفهان اجرا شده است و می‌تواند برای تلاشگران عرصة خطیر تبلیغ دین به کار آید.

وی در پایان عنوان داشت: این اثر با 360 صفحه در قطع رقعی به قیمت هر جلد  17000  تومان به بازار کتاب عرضه شده و در اختیار علاقه مندان قرار گرفته است.


 

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاه های ارسال شده پس از تایید منتشر خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *