به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین دکتر مریجی در جمع مبلغان در دفتر اصفهان گفت: تبلیغ کوششی است حساب شده به منظور انتقال مفاهیم و ایدئولوژی های دینی که برای استفاده صحیح از آن، باید شناخت صحیح و علمی نسبت به فرهنگ منطقه و ویژگی های جامعه مدرن امروزی داشته باشیم.
معاون آموزشی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در خصوص برخی از ویژگی های تبلیغ سنتی اظهار داشت: اولین و بهترین ویژگی تبلیغ سنتی فضای موجود در این تبلیغ است که نتیجه اش فرهنگ پذیریست نه جامعه پذیری.
وی پیرامون ویژگی دوم و سوم تبلیغ سنتی افزود:ویژگی دوم تبلیغ سنتی این است که مبلغ بازیگر نیست بلکه فردی است که به تمامی اموری که ابلاغ می کند ، در خفا یا در منظر عموم ، اعتقاد دارد و بر مبنای این اعتقاد ، به مردم آموزش می دهد و سومین ویژگی را می توان دسترسی آسان مبلغ به جامعه هدف دانست.
رئیس دانشگاه باقرالعلوم(علیه السلام) با اشاره به امور تأثیرگذار در تبلیغ تصریح کرد: باید درتبلیغ دقت داشت که انسان در تمامی حیطه های مادی و معنوی موجودی کمال طلب است و ظرف کمال انسان جامعه است نه فرد.
وی پیرامون دیگر امور تاثیرگذاردر تبلیغ تاکید کرد: توجه به شروط تشکیل جامعه ؛نیاز ارتباط متقابل به ضابطه و یا به عبارت دیگر به فرهنگ و شیوه های آموزش ارزش ها و ضوابط و برخی امور دیگر از جمله امور موثر در تبلیغ می باشد.
برای مشاهده گزارش تصویری جلسه اینجا کلیک کنید.