عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

تسلط به زبان‌هاي خارجي براي تبليغ ديني ضروري است

مسؤول گروههاي زبان خارجي دفتر تبليغات اسلامي اصفهان با اشاره به نياز تبليغي در حوزه علوم اسلامي، گفت: افراد مسلط به زبان‌هاي خارجي مورد حمايت جدي اين مركز قرار مي گيرند ....

مسؤول گروههاي زبان خارجي دفتر تبليغات اسلامي اصفهان با اشاره به نياز تبليغي در حوزه علوم اسلامي، گفت: افراد مسلط به زبان‌هاي خارجي مورد حمايت جدي اين مركز قرار مي گيرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در اصفهان، مراسم آغاز به كار دوره هاي آموزشي دفتر تبليغات اسلامي اصفهان عصر روز گذشته برگزار شد.

شهريار ايرانمنش مسؤول گروه هاي زبان خارجي دفتر تبليغات اسلامي اصفهان در اين مراسم با اشاره به ضرورت تسلط طلاب بر زبان هاي خارجي، گفت: در حال حاضر پنج زبان خارجي عربي، انگليسي، فرانسوي، اسپانيايي و چيني در دفتر تبليغات اسلامي اصفهان آموزش داده مي شود.

وي ادامه داد: در حال حاضر جهان تشنه معارف معنوي واقعي است و مكتب تشيع مي تواند جواب كامل و قاطع را به اين نياز بشري ارائه كند.

ايرانمنش تسلط بر زبان عربي را لازمه كار طلبگي دانست و ابراز داشت: با توجه به اين‌كه متون اصلي ديني ما به زبان عربي است و مخاطبان تبليغي ما در اين كشورها انتظار دارند كه ما بر اين زبان مسلط باشيم، فراگيري اين زبان براي طلاب يك ظرورت است.

وي با اشاره به تاريخ زبان اموزي در جهان معاصر گفت: هر چند در ابتدا دانستن زبان بيگانه يك امر نظامي و اطلاعاتي دانسته مي شد؛ اما در حال حاضر با توجه به گسترش ارتباطات مسأله‌اي ضروري براي كليه افراد جامعه و به ويژه مبلغان ديني است.

مسؤول گروه‌هاي زبان خارجي دفتر تبليغات اسلامي اصفهان زبان‌آموز، استاد و روش و متد خوب را سه رمز موفقيت دانش پژوه در زبان آموزي برشمرد و افزود: نشستن در رديف‌هاي اوليه، داوطلب بودن براي جواب به سؤالات و كنار گذاشتن كم رويي از مهم‌ترين عوامل موفقيت زبان‌آموز است.

وي با تأكيد بر بهره گيري از اساتيد مجرب و كتاب‌هاي راهنماي استاد براي اساتيد درس زبان بيان داشت: در ابتدا زبان آموزي بر مبناي دستور محوري شكل گرفت؛ اما در حال حاضر روش هاي ارتباط محور جايگزين آن شده است.

ايرانمنش توجه به كتاب درسي، كتاب تمرين، استفاده از وسايل صوتي و تصويري، بهره يري از كتاب هاي راهنماي استاد و استفاده از ازمايشگاه زبان را پنج مرحله درسي در زبان آموزي دانست و گفت: در بسياري از كشور هاي براي تهيه كتاب‌هاي آموزش زبان خود، از تكنيك‌هاي روان‌شناختي و جامعه‌شناختي استفادهمي كنند.

وي با تاكيد بر اين كه شيوه هاي تدريس زبان هاي خارجي دفتر تبليغات اسلامي اصفهان مربوط به كتابهاي سال 2000 به بعد است، خاطر نشان كرد: كساني كه با گذراندن دوره هاي زبان آموزي موفق به تسلط بر زبان ديگري پيدا كنند از حمايت هاي دفتر تبليغات اسلامي اصفهان در زمينه هاي ترجمه، تبليغ و تدريس بهره مند خواهند شد.

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاه های ارسال شده پس از تایید منتشر خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *