به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین دکتر احمد واعظی رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم مرحله اوّل را از آغاز تأسیس دفتر یعنی سال 1358 تا سال 1374 عنوان کرد و گفت: با توجه به نیاز زمان این دوران، دفتر ورود پیدا می کرد که بسیاری از این طرح ها دارای تفکر قبلی نبود و از طرفی دفتر در حال رشد و تعداد شعب رو به افزایش بود.
وی در ادامه به دوران دوم اشاره کرد و گفت: در این دوران، دوران رسمیت بخشی به بخش های مختلف دفتر است، تا سال 1390 به طول انجامید، قسمت های مختلفی در دفتر به وجود آمده و بخش ها هویت پیدا کردند، مانند آموزش ها منتهی به مدرک و منجر به تأسیس دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام شد.
وی به محاسن و معایب هویت بخشی قسمت ها اشاره کرد و عنوان کرد: هویت پیدا کردن بخش ها از محاسن این طرح بود، امّا جزیره ای و جدای از یکدیگر بودن مجموعه دفتر تبلیغات اسلامی از نقص های این طرح بود.
وی از تلاش ها صورت گرفته برای برنامه محور شدن فعالیت ها خبر داد و گفت: هم زمانی این طرح با شرایط اقتصادی کشور و تقلیل بودجه به کمتر از نصف سبب به وجود آمدن مشکلات عدیده ای شد، که تا اواسط سال 92 ادامه پیدا کرد.
وی تأکید کرد: در این زمان طرح تحول دفتر و مأموریت گرا و مسأله محور شدن به طور جدی پیگیری شد و در این راستا با توجه به مشکلات و نیازهای جامعه و با اولویت سنجی مسائل مأموریت ها مشخص شد.
وی به ذو ابعاد بودن مسائل و عدم ارتباط برخی از ابعاد با مأموریت های دفتر اشاره کرد و گفت: مسائل کشور پیچده و ذو ابعاد است، مانند بعد فرهنگی، علمی، اقتصادی که بخش آخر به دست ما نبود.
وی نتیجه ذوابعاد بود را تشکیل 4 قطب دانست و تأکید کرد: ذیل هر قطب چند مسأله و در ادامه نیاز به طراحی نقشه راه 5 سال داشتیم که میزهای تخصصی این امر خطیر را به عهده گرفته اند.
وی در پایان اظهار داشت: الآن میزهای تخصصی باید به ما برنامه بدهند که طی 5 سال آینده چه کاری می خواهند انجام دهند و میزها کانون اندیشه و طراح برای کل دفتر هستند و این هم افزایی به جای پراکندگی نتیجه اش فعالیت های اثربخش و هدفمند است.
::: برای مشاهده گزارش تصویری اینجا کلیک کنید.