وی با بیان مهمترین روش های نفوذ فرهنگ غرب در پنج محور، اظهار کرد: اولین روش نفوذ، استفاده از «محصولات غرب» است، کشورهای غربی با استفاده از تولید انبوه تنوع زیاد، تولید متناسب با سلیقه مصرفی کننده و ارزانی محصول، توانسته اند بخش عظیمی از بازارهای دنیا، از جمله ایران را داشته باشد. در حالیکه ایران می تواند با وجود داشتن ظرفیت کافی تولید، محصولات خود را صادر نماید.
رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان دومین روش نفوذ را «خدمت» بر شمرد و اذعان کرد: کشورهای غرب با تعریف خدماتی که منجر به تجاری سازی و سرعت جهانی می شود، فرهنگ کشور خود به کشورهای دیگر وارد می کنند و این روش به خاطر ماندگاری بیشتر از محصول، در تغییر سبک زندگی موثر است ما باید بر روی خدمات از جمله فنی حرفه ای تمرکز و آن را به یک تجارت سود آور تبدیل کرد .
وی «رویدادها» را سومین روش نفوذ خواند و برگزاری جشنواره ها، کنسرتها، جشن تولد و ولنتاین را نمونه هایی از رویدادها دانست.
حجت الاسلام و المسلمین محمد قطبی «رسانه» را از برجسته ترین عوامل جهت نفوذ غرب بیان کرد و افزود: غربیها با قرار دادن رسانه به عنوان میدانی برای عمل، تا عمق خانواده ها پیش رفته اند.
وی هنر را ظرفیتی مناسب برای نفوذ فرهنگ دانست و تصریح کرد: انواع هنر مانند موسیقی، تجسمی، بازیگری و ورزشها ظرفیتی مناسب برای نفوذی اثرگذار در فرهنگ ایران اسلامی بوده است.