نمونه هایی موفق از استفاده اهل بیت(ع) از رسانه منبر
وی با اشاره به شرایط امام سجاد(ع) بعد از واقعه کربلا و در حال اسارت، ادامه داد: حضرت(ع) در همان شرایط توانست حداکثر استفاده را از رسانه منبر ببرد و حقانیت مکتب تشیع را اثبات کند.
مشاور مدیر کل امور فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اصفهان با بیان اینکه یک منبر کامل منبری با استفاده از جنبه های دیداری، شنیداری و نوشتاری است، افزود: هچنین منبر باید رسانه ای خالصانه باشد و حرف دل را بزند.
حجت الاسلام والمسلمین تقی زاده با اشاره به بهره گیری حضرت زهرا(س) از منبر برای ابلاغ یکی از مهمترین پیام ها برای بشریت، اظهار داشت: حضرت فاطمه(س) ابتدا از خطبه خوانی استفاده کردند، یکی از رسانه های ماندگار رسانه نوشتاری است و خطبه خوانی اهل بیت(ع) با همین هدف صورت می گرفته است و به این منظور ابتدا مطالب را می نوشتند.
«بیت الاحزان» مصداق یک رادیو برای رساندن پیام حقانیت تشیع/ منبر، بستر مطرح شدن همه نوآوری های فرهنگی
وی بیت الاحزان را به عنوان یک مصداق از رادیو و با جنبه شنیداری از سوی حضرت زهرا(س) معرفی کرد و ابراز داشت: همچنین سرانجام حضرت فاطمه(س) در یک رسانه دیداری چهره به چهره توانست با همه انصار و یاران پیامبر(ص) مواجه شود و پیام خود را به آن ها انتقال دهد و حجت را تمام کند و از کمترین امکانات بیشترین استفاده را ببرد.
مشاور مدیر کل امور فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اصفهان لازمه ارائه مناسب همه بحث های نوآوری در زمینه های قرآنی، سبک زندگی و خانواده را در استفاده از رسانه منبر دانست و بیان داشت: طلبه ای چند ماه قبل از اعزام به یک روستا، با دوچرخه به آنجا می رفته و کار جهادی انجام می داده است و همین سبب شد تا اکثریت مردم روستا پای منبر آن روحانی بروند که رهبر معظم انقلاب هم از آن طلبه قدردانی کردند، البته این سیوه بیشتر مورد استفاده فرقه های ضاله است و متأسفانه نتیجه های خوبی هم در این زمینه کسب کرده اند.
حجت الاسلام والمسلمین تقی زاده با بیان اینکه سعی کنیم کارکرد منبر را با خلاقیت بالا ببریم، اظهار داشت: فضاسازی و زمانبندی منبر، منبر و رسانه، محتوای منبر و خلاقیت در موضوعات منبر از جمله موضوعات آموزشی جشنواره فاطر هستند.