عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

لزوم راه‌اندازی «پایانه‌های فرهنگی»

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت:‌ فعالین فرهنگی باید با حضور در فضاهای مجازی و حقیقی پایانه‌های فرهنگی را راه‌اندازی کنند و فرصت و شرایطی را برای مقایسه و انتخاب درست مردم فراهم کنند.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام‌ و المسلمین محمد قطبی در دومین همایش تخصصی سبک زندگی با محوریت مصرف کالای ایرانی در رابطه با عوامل تأثیرگذار در سبک زندگی اظهار داشت: عوامل متعددی در ایجاد و تغییر در سبک زندگی مؤثر است که از این میان می‌توان به عامل کنشگرها و صنعت ترمینال فرهنگی اشاره کرد.

وی در ادامه با اشاره به تعریف عامل کنشگر در عرصه معرفی کالا و محصولات و ترویج فرهنگ مناسب سبک زندگی افزود: به‌طور فراوان با افرادی همچون سلبریتی ها، نویسنده‌ها، طراحان صنعتی و غیره مواجه هستیم که مستقیماً در سبک زندگی افراد، حتی کسانی که مدعی فرهنگی هستند تأثیرگذارند که بر همین اساس انتخاب‌های بسیاری از مردم بر اساس آگاهی و سنجش دقیق نیست و صرفاً بر اساس موج‌هایی است که در جامعه ایجاد می‌شود.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان ادامه داد: دسته دیگری از این افراد تأثیرگذار که کنشگران نیمه تخصصی نام دارند به سبک تبلیغات چهره به چهره و با ادبیات گفتاری مردم را ترغیب به مصرف کالای خاص می‌کنند و دسته سوم اگرچه دارای دانش و افرادی فرهیخته هستند اما تلاش می‌کنند یک محصول را بیش‌ از پیش پررنگ کرده و مردم را به مصرف آن تشویق کنند که به این افراد کنشگران تخصصی می‌گویند.

وی با تأکید بر وظیفه فعالین فرهنگی در رابطه با این موضوع گفت: در این زمینه فعالین فرهنگی موظف‌اند از این سبک در تبلیغات محصول فرهنگی استفاده کنند و گاهی مستقیم و گاهی غیرمستقیم به تبلیغ سبک زندگی اسلامی ایرانی در عرصه‌های مختلف بپردازند.

حجت الاسلام قطبی در خصوص عامل دیگر تغییر سبک زندگی اذعان داشت: پایانه‌های فرهنگی یعنی محیط‌هایی که خط تولید و عرضه با خط تقاضا و خرید در یک نقطه باهم تلاقی پیدا می‌کنند؛ در این محیط مصرف‌کننده کالایی را با مقایسه و انتخاب درست برای مصرف ترجیح می‌دهد.

وی بیان داشت: به‌ طور مثال کتاب‌فروشی یک پایانه فرهنگی برای عرضه کتاب است که در آن نویسنده و تولیدکننده محصولش را در این کتاب‌فروشی قرار می‌دهد و مصرف‌کننده با قدرت انتخاب آن را انتخاب می‌کند.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان در ادامه تصریح کرد:‌ فعالین فرهنگی باید با حضور در فضاهای مجازی و حقیقی پایانه‌های فرهنگی را راه‌اندازی کرده و فرصت و شرایطی را برای مقایسه و انتخاب درست مردم فراهم کنند و مطمئن باشند که می‌توان به یک صنعت بارز و پررنگ در جامعه که تأثیر زیادی بر مصرف و انتخاب مردم دارد دست‌یافت.

حجت الاسلام قطبی در پایان متذکر شد: آنچه پیرامون انسان است و می‌بیند یک مدرسه محیطی است و همه از زمانی که چشم‌باز می‌کنند در این مدرسه محیطی قرار می‌گیرد که متأسفانه ما از این فرصت‌ها برای ایجاد سبک زندگی و ارزش‌های فرهنگی استفاده نکرده‌ایم.
 

برای مشاهده همه تصاویر اینجا کلیک کنید.

 

 

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاه های ارسال شده پس از تایید منتشر خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *