عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

آموزش حفظ قرآن با بازی و سرگرمی در نرم‌افزار «قطار قرآنی»

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان «دبستانی‌ها، دنیای مجازی بچه‌ها» گفت: نرم‌افزار «قطار قرآنی» تلاش می‌کند با استفاده از بازی و سرگرمی، تصاویر رنگی و صوت‌های کودکانه، حفظ سوره‌های جزء ۳۰ قرآن کریم را به کودکان آموزش دهد.

نرم‌افزار «قطار قرآنی»«قطار قرآنی»، عنوان نرم‌افزاری ساخت شرکت دانش‌بنیان «دبستانی‌ها، دنیای مجازی بچه‌ها» است که تلاش می‌کند با استفاده از بازی و سرگرمی، تصاویر رنگی و صوت‌های کودکانه، حفظ سوره‌های جزء ۳۰ قرآن کریم را به کودکان آموزش دهد. با دعوت و حمایت دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، سازندگان این نرم‌افزار در نوزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان حضور یافتند و به معرفی این نرم‌افزار برای مخاطبان نمایشگاه پرداختند.

حجت‌الاسلام محمدکاظم رحیمی، مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان «دبستانی‌ها، دنیای مجازی بچه‌ها» در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان هدف از ساخت نرم‌افزار «قطار قرآنی» را عمل به توصیه رهبر معظم انقلاب مبنی بر حفظ قرآن از دوره کودکی بیان کرد و گفت: در این نرم‌افزار نیز در هر بخش از بازی، زمانی که کودکان مشغول انجام فعالیت‌های خواسته‌شده‌ هستند، همزمان می‌توانند صوت قرآن را بشنوند و آیات قرآن را به‌صورت نوشتاری ببیند که باعث تقویت هماهنگی بین چشم، دست و گوش می‌شود و به‌صورت ناخودآگاه سوره‌های جزء ۳۰ را حفظ می‌کنند.

وی افزود: در محیط این نرم‌افزار، کودکان با دو قطار مستقل از هم مواجه می‌شوند که در هر دو، کودکی در جایگاه لوکوموتیوران، هدایت قطار را به عهده دارد. قطار اول، ۱۴ واگن و قطار دوم، ۱۵ واگن دارد که بر روی هر کدام، نام تعدادی از سوره‌های جزء ۳۰ قرآن نوشته شده است.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان «دبستانی‌ها، دنیای مجازی بچه‌ها» اضافه کرد: اولین واگن به سوره توحید اختصاص دارد؛ در این واگن، ۱۰ بازی پیش‌بینی شده است و در هر بازی، وقتی کودک هر مرحله را با موفقیت انجام می‌دهد، آیات سوره توحید به ترتیب با صدای کودکانه پخش می‌شود. بازی‌های این واگن را جورچین، آموزش نقاشی، پیدا کردن تفاوت‌ها در تصاویر شبیه به هم، یافتن تصاویر مشابه، تولید بستنی، توانایی عبور از موانع، توانایی راندن اتومبیل در خیابان و… تشکیل می‌دهد. هر کدام از بازی‌های این واگن از چند بخش تشکیل شده‌اند که در واگن توحید، در هر بازی فقط قفل یک بخش باز است و کودک باید با انجام بازی‌های گوناگون و برنده شدن در آنها، سکه به‌ دست آورد تا بتواند قفل بخش‌های دیگر را که البته به واگن‌های بعدی مربوط می‌شود، باز کند.

وی ادامه داد: برای ورود به واگن‌های بعدی، کودک ابتدا باید عمل ضربی را که از او خواسته شده است، پاسخ دهد و در واگن‌های پیشین نیز به اندازه کافی سکه به‌ دست آورده باشد تا قفل بازی‌ها برای او باز شود. این نرم‌افزار البته قابلیت پرداخت درون‌برنامه‌ای دارد و با خرید بسته‌های پیش‌بینی‌شده، می‌توان قفل بازی‌ها را حذف کرد.

رحیمی بیان کرد: عملکرد کودک در هر واگن در بخشی از محیط نرم‌افزار با عنوان «دستاورد» نمایش داده می‌شود و کودک می‌تواند تعداد مراحلی را که در هر واگن با موفقیت پشت سر گذاشته است، مشاهده کند.

وی یادآور شد: بخشی از بازی نیازمند پرداخت است و از پیشنهادهای آن برای دریافت سکه‌ رایگان می‌توان به عضویت در شبکه‌های اجتماعی مربوط به بازی و همچنین تشویق کودک به ارسال تلاوت قرآن خودش به‌صورت صوتی و تصویری به کانال اختصاصی بازی اشاره کرد.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان «دبستانی‌ها، دنیای مجازی بچه‌ها» در پایان تصریح کرد: مهم‌ترین مسئله در آموزش به کودکان، آموزش در قالب بازی و سرگرمی و به دور از جدیت است. در کنار آموزش، تشویق و ایجاد انگیزه نیز بسیار مؤثر واقع می‌شود.

یادآور می‌شود، دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با هدف حمایت از نوآوری‌های قرآنی، میزبان شماری از فعالان قرآنی سراسر کشور در نوزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان بود که از ۱۹ تا ۲۵ اسفندماه در محل سابق نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان واقع در پل شهرستان برگزار شد.

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاه های ارسال شده پس از تایید منتشر خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *