به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، فرزانه کاشی، مدیر مرکز تخصصی آموزشی و توانمندسازی آیکَن؛ استارتاپی که در نمایشگاه فننما در زمینه توانمندسازی افراد با نیاز ویژه به دعوت خانه فناوریهای فرهنگی اصفهان غرفهای را به خود اختصاص داده است، در گفتوگویی اظهار داشت: مؤسسه سایا یک مؤسسه انسانمحور است.
وی افزود: این مؤسسه تنها به آموزش افراد کمتوان ذهنی نمیپردازد، بلکه خانوادهها را نیز در مسیر رشد و توانمندسازی همراهی میکند به گونهای که از لحظهای که والدین تشخیص کمتوانی ذهنی فرزند خود را میدهند در کنار آنها هستیم تا بدانند چه آموزشهایی لازم است و چگونه با امید و آرامش مسیر خود را ادامه دهند.
ارائه خدمات بر اساس تجربه و نیاز
وی به وجه امتیاز میان این مؤسسه با سایر مؤسسات اشاره کرد و گفت: تفاوت مؤسسه سایا در این هست که خدماتش منحصر به دیدگاه تئوری و درمانی نیست بلکه بر اساس تجربه زیستی و نیاز واقعی خانوادهها طراحی شده است.
مدیر مرکز تخصصی آموزشی و توانمندسازی آیکَن ادامه داد: طی سال فعالیت دریافتهایم خانوادهها به چه محتوا و خدماتی نیاز دارند و چه دغدغهها و اولویتهایی برایشان اهمیت دارد. محتوای ما کاملاً بومیسازی شده و علمی است و به صورت ترجمهای ارائه نمیگردد.
پشتیبانی و ارتباط مستمر کلید تحول
کاشی به مهمترین ویژگی مؤسسه سایا اشاره کرد و خاطر نشان کرد: پشتیبانی و ارتباط مستمر با خانوادهها مهمترین ویژگی این موسسه است، چرا که آموزش بدون همراهی مداوم اثرگذار نیست و حضور ما در نمایشگاه فننما به منظور نشان دادن این است که توانمندسازی افراد با نیاز ویژه، نه تنها یک اقدام حمایتی، بلکه فرایندی علمی، خلاقانه و فناورانه است که میتواند کیفیت زندگی این افراد و خانوادههایشان را متحول کند.
وی توضیح داد: در این نمایشگاه، خدمات و پکیجهای آموزشی خلاقانه ما که به صورت بومی طراحی شدهاند ارائه خواهد شد و هدف ما، ایجاد ارتباط با مراکز آموزشی، نهادهای درمانی و ارائه خدمات در سطح ملی است. همچنین قصد داریم سرمایهگذار جذب کنیم و آگاهی جامعه را درباره ظرفیت و توانایی افراد با نیاز ویژه افزایش دهیم، تا نگاه جامعه به این افراد از ناتوانی به توانایی تغییر کند.
کاشی در ادامه به شرط موفقیت مؤسسه سایا در محقق شدن اهدافی چون تولید بازیهای خلاقانه برای کودکانی با نیاز ویژه که آموزشهای غیرمستقیم را به صورت بازی و قصه ارائه میدهد اشاره کرد و افزود: این موفقیت بستگی به حضور جامعه هدف در نمایشگاه، اعم از خانوادهها و سازمانهایی مانند سازمان بهزیستی و آموزش و پرورش استثنایی، همچنین شناسایی اهداف آینده و ارتباط مستقیم با فعالان حوزه توانمندسازی دارد.
وی در ادامه درباره نحوه حضور شرکتها و بازدیدکنندگان در نمایشگاه، گفت: شرکتها باید برند خود را به درستی معرفی کنند و ابزارهای لازم مانند بروشور، کاتالوگ، ویدئو و اطلاعات آماری را فراهم آورند. موفقترین شرکتها و بازدیدکنندگان، کسانی هستند که هدف حضور خود را مشخص کرده و با افراد متخصص شبکهسازی کنند.
مدیر مرکز تخصصی آموزشی و توانمندسازی آیکَن با اشاره به شعار امسال نمایشگاه فننما،خاطرنشان کرد: مؤسسه سایا پس از سالها فعالیت، مشکلات افراد با نیاز ویژه و خانوادههایشان را شناسایی کرده و راهحل ارائه داده و اکنون در نمایشگاه حضور داریم تا این مشکلات را به راهحلها متصل کنیم.
کمتوانی ذهنی پایان مسیر نیست
وی با بیان این که کمتوانی ذهنی پایان مسیر نیست، بلکه شروع مسیری متفاوت و زیبا است، اظهار کرد: رسالت مؤسسه تنها ارائه خدمات آموزشی و روانشناسی نیست، بلکه پل امیدی برای خانوادهها و چراغ راه در مسیر توانمندسازی آنهاست.
کاشی با تاکید بر این که حضور این موسسه در نمایشگاه، دست یاری به سوی نهادهای دولتی و متخصصان دلسوز است تا هیچ کودکی به دلیل کمبود امکانات یا آگاهی، از رسیدن به تواناییهای خود باز نماند، گفت: این کار برای ما شغل نیست، بلکه عشق، تعهد و دعوت به جامعه است.
مدیر مرکز تخصصی آموزشی و توانمندسازی آیکَن در نمایشگاه فننما، پاویون صنایع خلاق حضور دارد و بازدیدکنندگان میتوانند از نزدیک با خدمات و پکیجهای آموزشی خلاقانه این مؤسسه آشنا شوند و در جریان فعالیتها و برنامههای توانمندسازی قرار بگیرند.
یادآور میشود سومین نمایشگاه ملّی فناوری و نوآوری فننما با حضور ۱۰ شرکت خلاق و نوآور از خانه فنّاوریهای فرهنگی اصفهان وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، از ۱۷ تا ۲۰ آبان در سالن A بخش پاویون صنایع خلاق واقع در شهر نمایشگاهی اصفهان در کمربندی شرق اصفهان، بزرگراه استاد پرورش برگزار شد.